Arg!!!!

Har hänt massa och ingenting sen jag skrev sist. Orkar inte uppdatera om vad som händer just nu, återkommer när jag lugnat ner mig lite...ARG!!!!!

Ledigt, ledigt, ledigt :-)

Äntligen har jag klarat av min mardrömsvecka på jobbet och kan se fram emot nio dagars ledighet :-) Gårdagen på jobbet var ändå mycket bra och vi hade de riktigt trevligt jag, Kerstin och Jenny. På förmiddagen pysslade vi på med våra vanliga sysslor och sen på eftermiddagen när magarna kurrade som mest så traskade vi iväg till kulturens hus i snöovädret. Där åt vi först en mycket god algerisk buffé bestående av bland annat tandorikyckling, algerisk köttgryta, falafel, olika sorters bönsallader och bulgursallad, en supergod söt yoghurtdressing och himmelskt god fetaost, mums. Mycket mätta och belåtna bänkade vi oss nästan uppe på scenen för att lyssna på Djamel Laroussi. Var faktiskt ganska skeptisk innan konserten och trodde att de skulle bli två långa timmar, men hej och hå han slog mig med häpnad! Riktigt bra och svängigt måste jag säga, tur att Kerstin har lite knasiga idéer ibland :-) Mindre roligt var det dock efter konserten när jag och Jenny skulle pressa oss hem i snöyran. Usch blöta och kalla var vi när vi kom hem. Imorse var det en trött assistent och en mycket trött Jenny som klev upp och gjorde oss klara för en ny dag. Jag skulle äntligen få gå på en efterlängtad ledighet och Jenny drog iväg på sitt jobb.


Idag var det meningen att jag skulle åka med Isak och göra ett EEG på sunderbyn, men vi bestämde oss för att avblåsa det då han just nu mår bra av sina mediciner och sover som en dröm. Skulle de vända och bli sämre så får vi väl beställa en ny tid, men jag håller verkligen tummarna för att de får fortsätta vara så här bra som de är just nu! De enda som är lite besvärligt just nu är kämpet med att få i han medicinerna, dom smakar verkligen urk. Nåja hans läkare skulle ringa under veckan så då kan vi säkert få ett nytt recept på medicinen och lite bättre smak. Han gillade när tabletterna smakade svartvinbär. På onsdag är det dags för handkirurgmottagning för Isak och då får vi veta om det blir en botoxbehandling innan sommaren. Jag hoppas på det då handen börjar bli stel och orörlig igen. Jag har även lyckats få iväg bandet som vi filmat Isak på till moveandwalk, hoppas på ett snabbt svar från dom.


Nu hör jag att gossen vaknat till liv där uppe så jag ska gå och släppa ut vilden och sen hoppa i duschen.


http://www.youtube.com/watch?v=_QHwM55SRfU&feature=related
Lyssna och rys!!!

Ciao för nu!


Förkylning och renovering

Nu är de länge sedan jag skrev nåt i bloggen men de beror till stor del på att vi varit sjuka hela familjen och knappt orkat kliva upp ur sängen. Fy bubblan så förkyld som jag varit förra veckan kan jag inte komma ihåg att jag varit på säkert tio år. Förra fredagen var de så illa att jag var tvungen att åka på vårdcentralen och få utskrivet pulmicort för att kunna andas lättare. Nåja nu har det i alla fall börjat vända till det bättre, har bara lite hosta kvar men i övrigt är de rätt ok. De enda som är irreterande med att ha varit förkyld är att jag tappat all kondis. Jag som dessutom hade kommit igång med träningen så bra, nu är de bara att börja om! Blä :-(

Inget kalas för Isak blev det heller förra söndagen, men under nästa vecka ska det väl förhoppningsvis bli av.


För köpförbudet har det ju verkligen varit en guldmånad. Man shoppar ju inte desto mer när man är sängliggande, så än så länge har det inte varit några som helst problem att hålla pengarna och shoppingbegäret i styr. De enda som hittills har fått mig att vackla den här månaden är att Lindex fick in fem myror är fler än fyra elefanter-kläder. Åh så fina och färgglada kläder! Men som tur är så har jag en så otroligt snäll mamma som sprang iväg och köpte kläder från den kollektionen åt Isak :-) Tack mamma för att du är så bra!!!!


Kläderna som mamma köpt åt Isak :-)

Hur går det då med hall- och tvättstugerenoveringen? Jorå framåt kan jag i alla fall säga. Hallen är så gott som klar, alla tapeter är nu uppe och det enda som egentligen saknas är hatthyllan och skostället, men dom kanske vi lyckas skruva upp när jag är ledig på lördag. Tvättstugan är färdigmålad och skåpen är uppskruvade, bänkskivan och hon ska upp under helgen. Sen är de bara att vänta på elektrikern som ska komma och dra in elen.



Så här ser det ut i tvättstugan och hallen just nu!

Nu ska jag gå och njuta av mina sista timmars ledighet innan de bär av till jobbet i eftermiddag!


Förkylning och födelsedag!

Jag har hittat det perfekta receptet för att inte bryta mitt köpförbud, nämligen att jobba, jobba, jobba. Först så ska man jobba så mycket som möjligt på sitt vanliga jobb och sedan ska man komma hem och fortsätta jobba. Så har veckan sett ut för oss. Ingen andhämtning här inte utan fullt ös dygnets alla vakna timmar, puh! Inte har man haft nåt sug att åka och shoppa direkt när man har haft målarfärg praktiskt taget överallt och tapetlim hela armarna fulla. Men nu ser man äntligen ett slut på renoverandet av tvättstuga och hall och inget fuskande i köpförbudet! I lördags kväll fick vi upp garderoben i hallen och de kommer att bli så fint när de är klart :-)


Vad har hänt här annars i helg då? Ja Isak har gått och blivit rejält sjuk. Han är så hes att han knappt kan prata och har över 39 graders feber fast han har fått alvedon. Han har nästan inte ätit någonting sedan fredag men humöret är ändå på topp :-) Min sötis han är hur go och glad som helst när han är sjuk och de känns ju i alla fall skönt! Och idag fyller han 3 år! Jag kan inte fatta att han redan är så stor. De känns som att de var igår han föddes. I år är väl egentligen första året han förstår att han fyller år och han har verkligen sett fram emot det. Han har önskat sig en massa saker och pratat mycket om att när han blir 3 år så ska han göra de och de och de :-) I lördags när Isaks moster var här så fick han öppna dom första paketen. Av moster fick han två t-shirtar och en cardigan, jättefina och uppskattade av mamman i huset. Kläder kanske inte är så uppskattat hos barn men han tackade i alla fall för dom och sa: Fina kläder! Av oss fick han en dockvagn. Han har knatat omkring med sin lära-gåvagn i evigheter och den börjar bli alldeles för liten. Så nu fick han en alldeles ny blå dockvagn. Men tro inte att han kommer att köra omkring med dockor i den, nä vagnen ska användas för att transportera bilar och verktyg och sånt i. Är man kille så är man! Imorse fick han öppna ytterligare några paket och i dom fanns böcker med stora favoriten Nicke Nyfiken! Han fick även ett paket av gammelmormor och gammelmorfar, ett par jättesnygga pumaskor. Isaks farmor har oxå varit här och av henne fick han en åkmadrass och kläder. Åkmadrassen var uppskattad för han älskar madrassen dom har på dagis.

485288-4
Paketöppning på morgonen

485288-5
Nya vagnen

Måndag och även idag tisdag är jag hemma med Isak för han är fortfarande sjuk. Även jag har fått en släng av förkylningen och har en fruktansvärd hosta så man tror att lungorna ska komma ut när man hostar. Men imorgon är de jobb för mig oavsett hur jag mår och Magnus är hemma med Isak. Förhoppningsvis så är han feberfri imorgon så han hinner gå på dagis nån dag den här veckan, han längtar till sitt jobb och hade kunnat åka dit redan imorse!


Ja just ja, jag har ju äntligen fått fingrarna ur och sökt lite kurser att plugga till hösten. Jag har sökt lite olika specialpedagogikkurser. Ska bli kul att läsa lite kurser igen :-)


Tjing!


RSS 2.0