Inget nytt...

Här har det inte hänt så mycket sedan förra veckan, allt är mer eller mindre som det brukar vara. Lägger upp en bild på våran snygga kille och återkommer efter helgen när jag och Isak kommit hem från Gällivare.


Första snön och sparkpremiär

Igår när vi slog upp ögonen på morgonen och drog upp rullgardinen fick vi en positiv chock, den första snön hade kommit och ganska mycket dessutom :-)

Isak var helt överlycklig och de var svårt att slita han från fönstret. De enda han pratade om hela vägen till dagis var om snö. Arg blev han också när vi kom fram till dagis och han insåg att han måste gå in. Som tur var så klädde hans fröknar på sig när dom såg humöret hos lille herren och följde med honom ut i snön. Han hade inte ens tid att säga hejdå utan sprang omkring som en vilde när jag gick :-)

När jag hämtat honom från dagis på eftermiddagen så åkte vi hem och tog ut hans spark. Han tyckte de var superkul att köra omkring med den och jag hann ta lite fina bilder!

  

Idag ser de dock inte lika muntert ut ute, då de blivit plusgrader och snön är alldeles blöt :-( Hoppas nu bara att de snabbt blir kallt igen så att inte snön smälter bort!


Farsdag, radio och tårta

Ja vad hände då på farsdag, blev det nåt fika ute på stan? Jajamensan de blev de, eller ja i alla fall ute på storheden. Mycket mysigt och väldigt uppskattat av Magnus :-)


Mina fina älsklingar på farsdagsfika!

När vi kom hem igen var det dags för presentöppning. Jag och Isak hade köpt en riktigt fräck radio i kombinerad farsdag/födelsedagspresent. Magnus som älskar att ha på radion typ jämt har ställt radion i köket och den skrålar på där för fulla muggar hela dagarna. Han gillar den skarpt och tyckte det var den perfekta presenten, själv har jag redan börjat tvivla :-/



Vad har då mer hänt sedan i söndags? Ja i måndags fyllde ju Magnus år, stackarn har fått stanna hemma från jobbet för att han varit rejält förkyld så de blev inte så mycket till kalas. Hans mamma och Rolle vågade sig dock hit och fick mumsa lite på tårtan som Isak hjälpt till att göra. När våran son får vara med och bestämma så blir det ofta något med bilar att göra och så blev de även på tårtan :-)

        

Jag och Magnus har bokat en liten myshelg för oss själva den 12-13 december. Vi ska åka till Haparanda och bo på hotell en natt. Äta mumsigt julbord, åka över till Finland och självklart gå på IKEA :-) Mamma kommer hit och ställer upp som barnvakt. Therese var den som tipsade oss om hotellet och julbordet. Hon och Daniel åker samtidigt som oss så de blir ju att umgås med dom oxå såklart :-) Utan barn i två dagar ska bli hur mysigt som helst och för mig och Magnus blir det som en liten försenad bröllopsweekend!!!

Jo just ja idag kom äntligen den efterlängtade vagnen. Jag har packat upp den och provkört den lite här i vardagsrummet. Älskar den redan :-) Är också supernöjd med färgerna vi valt!

 


Bilder från nya kameran

Tänkte bara lägga in lite fina bilder som jag tagit med nya kameran. Motivet är självklart världens finaste gosse :-)

   

I övrigt har lördagen bjudit på massa gott fika då vi varit på kalas. Smörgåstårta och tårta, mums. Gossen fick också chansen att leka lite med kussarna vilket var uppskattat :-)

Imorgon är de farsdag, få se vad vi ska hitta på att överraska älsklingen med. Kanske lite gott fika på stan! Hoppas i alla fall att han kommer att gilla den kombinerade farsdags/födelsedagspresenten.

Jobb, bröllopspresent och ny kamera

Igår var det för en gångs skull jobbdag, 14-22 på asylen. Alltid lika kul, synd bara att de inte blir så ofta. Innan jag for iväg dit så hämtade jag in posten och där låg ett brev till mig och Magnus, adressen var skriven med snirkliga bokstäver. Spännande när det ibland kommer annat än räkningar! Slet upp kuvertet och inuti låg ett blommigt kort från min mormor och morfar, dom sötisarna hade satt in pengar på mitt konto som en försenad bröllopspresent. De tackar vi för, alltid välkommet med lite pengar :-) Jag och Magnus pratade om att vi kanske ska bränna dom på en tripp till IKEA!!!!

Iväg och jobba, bakade och donade på tills killarna kom hem från skolan. Trevligt att se dom igen, har inte blivit mycket jobb där sen i somras. Lite tomt också då flera av dom flyttat därifrån. Hoppas jag får jobba där lite mer nu framöver och innan bebisen kommer.

Ja just ja igår var jag och hämtade ut våran nya kamera, då den gamla så tragiskt gett upp totalt. Den nya kameran är en riktig pluttkamera, platt och liten och inget att hålla i känns det som. Kommer att kännas helknasigt att fota med den!



Mamma på besök :-)

Från torsdag kväll till söndag eftermiddag har vi haft min mamma här på besök. De är alltid lika kul när hon kommer hit. Isak är nog den som njuter av det mest eftersom att han då får en lekkompis :-) 

Fredagen tog vi det mest lugnt, Isak och mamma var ute o lekte i flera timmar medans jag och Magnus åkte iväg och handlade inför helgen. På kvällen kollade vi idol och åt alldeles för mycket godis, men gott och mysigt var de.

På lördag förmiddag gjorde jag och mamma oss i ordning och åkte ut till Hantverksmässan på arcus. Vi fyndade en hel del, bland annat lite julklappar till systeryster. Eftersom hon är så nyfiken och är in här och läser så kan jag inte skriva vad, men kan i alla fall säga att hon kommer att upskatta allt :-) Isak fick sig också ett par finska vintervantar och bebisen ett par yllesockar. Till Magnus köpte vi lingonglögg och choklad från Muddus. På kvällen hade Magnus bokat bord hos Manuel på Pastabacken och bio efter de. Jag vet inte när vi sist varit ut tillsammans bara jag och Magnus. De var oerhört mysigt och skönt att vara barnfria lite och bara få tänka på oss själva. God mat åt vi också och sen avslutade vi kvällen med en stor popcorn till filmen rallybrudar. Filmen var helt ok och passade oss trötta småbarnsföräldrar utmärkt!

På söndag fick vi värsta sovmorgonen också då Isak brassade på till strax efter åtta. Efter frukost åkte Isak och Magnus iväg för att tvätta bilen och jag och mamma promenerade in till stan och hämtade ut hennes tågbiljett. Efter de blev vi upphämtade av resten av gänget och fick åka i en ren bil ut till barnens hus. Isak hade bestämt att han skulle dit och kolla på bilarna. Eftermiddagen gick fort och vid halv fem så var det dags att skjutsa mamma till tåget.

Den här helgen har verkligen gått i superfart, som den alltid gör när mamma eller pappa är här. Nästa gång är det nog våran tur att åka upp till mommo och moffa. Funderar faktiskt på att göra det helgen den 21-23 november då det är världscupstävlingar i skidor på dundret. Magnus får nog stanna hemma då och njuta lite av ensamheten medan jag åker upp med vilden.


RSS 2.0