Kristi himmelsfärds dag

Morgonen började redan klockan sex då Liv bestämde sig för att de var morgon. Och som vanligt kan man inte ligga kvar i sängen och dra sig ett tag när den donnan vaknat för hon ska upp på en gång. Nåja masade mig i alla fall upp tillslut och satte en mycket nöjd tjej i babysittern framför bolibompa medan jag gick för att blanda lite käk till henne. Efter mat och lite lek så började hon bli trött igen så jag klädde på henne och la ut henne i vagnen. Sen smög jag upp till resten av familjen som precis vaknat. Isak var alldeles eld och lågor för Magnus hade precis berättat att dom skulle åka på biltävling :-) Så medan dom gick ner för att äta frukost och göra sig klara så passade jag på att sova en stund, så välbehövligt!!!

Magnus och Isak drog iväg vid elva och jag gjorde mig färdig för att kunna gå ut på en promenad. Liv som sovit mellan 18 och 19 timmar per dygn har nu dom senaste dagarna börjat sova mindre och mindre, så hon ville inte alls ligga ner i vagnen och sova när vi skulle gå ut. Så jag fick hämta ner sittinsatsen till vagnen och palla upp med filtar och kuddar så hon kunde sitta upp. Först var hon jätteförbannad när hon var tvungen att vara i vagnen, men efter en stund så insåg hon att hon inte behövde ligga ner och då satt hon nöjt och kollade. Brorsans gamla solglasögon fick hon låna och hon såg så cool ut :-)

På eftermiddagen när en nöjd brorsa kommit hem så har vi varit ute och Isak har cyklat medan Liv suttit i vagnen och spanat. Sen har Isak hälsat på hos grannen och hjälpt henne att vattna uteblommorna. Så när det var dags för middag fick vi knappt in honom.

En ganska händelserik dag för våra barn och de var två trötta hjärtan som somnade vid halv åtta. Mamman och pappan var minst lika trötta och kröp strax därefter ner i soffan för att titta film. En dansk film som heter Det som ingen vet. Den var riktigt bra! Efter de var det god natt.

Bilder från dagen.


Biltävlingen som Isak var på


Matpaus på tävlingen


Coola och nöjda donnan


Älskade familjen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0