Loppislördag

Helgen har varit riktigt lugn och skön. Synd bara att vädret inte varit så bra.

På lördag var det dags igen för fyndmarknaden på arcus. Isak som inte vill följa med på loppis fick vara hemma med Lotta som kom och löste av oss redan vid tio. Resten av familjen packade in sig i bilen och åkte iväg. Målet med loppisen var framförallt att hitta ett babygym och en bumbo till Liv. Sen hoppades ju jag också såklart på att hitta lite fina kläder åt lillgumman, gärna retro.

Måste ända säga att årets loppis var den sämsta hittills. Ok att de brukar finnas en massa skräp på loppisar men i år undrar jag verkligen var folk grävt fram sina grejer ifrån??? De mesta var riktigt slitet och fult och dom som hade fina grejer hade satt såna överpriser så de var löjligt!!!

Kläder åt gumman var bara att glömma, det mesta var ruskigt slitet och urtvättat. Jag hittade dock efter mycket grävande en popdress åt henne för bara 30:-
Ett superfint babygym hittade vi också tillslut efter mycket letande. Bumbon hade vi gett upp sökandet på när vi på väg ut från loppisen snubblade över en gul bumbo i orginalkartong för 200:-

Så även om det var en riktigt rutten loppis så är jag ändå nöjd över fynden :-)


Gumman så nöjd i bumbon!


Supersnygga babygymmet


Popdressen

Idag söndag har vi varit ute i bodan och städat lite. Jag har äntligen tagit tag i att sortera Isaks gamla kläder. Så nu har jag en sopsäck ute i bodan med kläder som ska säljas på någon loppis här framöver och sen har jag tagit in en hel hög med kläder som jag under kvällen lagt ut på tradera. De mesta är i riktigt bra skick, så förhoppningsvis så inbringar det lite nya pengar till barnens klädkonto :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0