Sjuka igen :-(

I söndags så började Isak snora igen lite smått och hade lite slemmig hosta. Då de går magsjuka på hans avdelning på dagis så hade jag bestämt redan innan att han skulle få vara hemma måndagen och även tisdagen då vi skulle till sunderbyn för provtagning och cpup. På måndag var han redan bättre i förkylningen men då hade både jag och Liv börjat snora. Igår tisdag var en hemsk dag. Jag kände mig som ett vandrande vrak som helst av allt bara hade velat sova bort hela dan. Men med två barn hemma och med den minsta donnan som var riktigt snorig och täppt så var de full fart hela dagen. Isak behöver ju uppmärksamhet och Liv hade stora problem att sova med nästäppa. Provtagningen och cpupn var dock bara att glömma.

Natten mot idag onsdag har inte varit någon höjdare, jag har hostat så jag nästan spytt och Liv har sovit och vaknat om vartannat, då hon varit fruktansvärt täppt i näsan och haft feber. Så imorse när Isak och Magnus gav sig iväg för att göra synutredning så fick jag och Liv åka till vc och träffa doktorn. Som tur var så lät Livs lungor riktigt bra och han trodde att med några dagars intensivt kurerande med näsdroppar, alvedon och bricanyl så skulle förkylningen gå över. Nu på kvällen känner jag mig faktiskt lite piggare och Liv verkar också må lite bättre. Förhoppningsvis så blir det ännu bättre imorgon :-)

Synutredning hade gått bra och Isak hade varit riktigt duktig och gjort allt dom sagt åt honom att göra. Defintivt besked på vad utredningen visar får vi i början av juni, men klart är i alla fall att Isak måste börja använda glasögon igen. De jag oroar mig mest för är att synskadan på vänster öga ska ha blivit sämre. De är redan rätt illa och han ser nästan ingenting med det ögat som de är nu.

Kommentarer
Postat av: Nikita - mamma till Albin

Tänkte bara tipsa om en nystartad tävling i min blogg

Vinn en valfri väggtext från VinylaHem

http://nikital.blogg.se/2009/may/tavling-vinn-valfri-vaggtext-ifran-vinylahe.html

2009-05-18 @ 09:14:09
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0